همـــای رحمــت

تا حبّ علی و آل او یافته ایم کام دل خویش مو به مو یافته ایم

همـــای رحمــت

تا حبّ علی و آل او یافته ایم کام دل خویش مو به مو یافته ایم

همسفــــر خورشیـــــــد


حضرت خدیجه نخستین همسر پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود، و تا خدیجه(علیها السلام) زنده بود نبى گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) همسرى اختیار نفرمود. سبقت به اسلام و خدمات او به پیامبر(صلى الله علیه وآله) زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضرت همین بس که والده مکرمه حضرت صدیقه طاهره(علیها السلام) است، و همه ذرارى پیامبر(صلى الله علیه وآله) به ایشان منتهى مى شوند.

حضرت خدیجه(علیها السلام) هنگام رحلت چند وصیت به پیامبر(صلى الله علیه وآله) نمودند، باآن همه فداکارى و انفاق مال، به پیامبر(صلى الله علیه وآله) عرض کرد: «یا رسول اللّه، مرا ببخشید که در حق شما کوتاهى کردم». پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: حاشا وکلاّ! من از شما تقصیرى ندیدم، بلکه منتهاى سعى و کوشش خود را در حق من نمودى. شما در خانه من زحمات زیادى را متحمل شدى. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودى.

آنگاه خدیجه(علیها السلام) عرض کرد: یا رسول اللّه، شما را وصیت مى کنم به این دخترـ و به حضرت فاطمه(علیها السلام) اشاره نمودـ این دختر بعد از من یتیم و غریب است. کسى از زنهاى قریش او را اذیت نکند. کسى به او لطمه اى نزند، به روى او داد نزند و مکروهى نبیند.
حضرت خدیجه(علیها السلام) بنابر این که 45 روز از رحلت ابوطالب گذشته باشد، در دهم رمضان سال دهم بعثت در سن 65 سالگى از دنیا رحلت نمود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد